טיפול שורש

טיפול שורש - אנדודונטיה - Endodontia

מטרת טיפול שורש

מטרתו של טיפול שורש היא תיקון או הצלה של שן פגועה, שללא הטיפול היה צורך לעקרה. טיפול כזה יתרחש למשל במקרה של דלקת בלתי הפיכה שפגעה בשן.

במהלך טיפול השורש 'פותחים' את השן, מסלקים את הדלקת, מנקים את תעלות השורש הפגועות, ממלאים אותן בחומר מיוחד ולאחר מכן סוגרים אותן. בחלק מהמקרים מתעורר צורך בהרכבת מבנה וכתר על גבי השן לאחר שטופלה.

לא כל טיפולי השורש זהים וישנם הבדלים במשכם ובמורכבותם. בשיניים בעלות שורש אחד יהיה הטיפול קצר ופשוט יותר, לעומת שינייים רב שרשיות, בהן הטיפול עשוי להיות סבוך יותר.

טיפולי שורש מורכבים נוספים הם חידושים של טיפולי שורש, המתבצעים במקרים בהם חזרה הדלקת אל השן. הטיפול כולל הוצאה של הכתרים והמבנים הקיימים בשן, הוצאת חומר מילוי תעלות השן, ניקיונן ומילוין מחדש. חשוב לציין כי בטיפולי שורש המבוצעים על ידי רופא שיניים מומחה פה ולסת בעל אישור ממשרד הבריאות, אחוזי הצלחת הטיפול גבוהים יותר.

טיפול שורש מבוצע במקרים בהם כתוצאה ממקרים שונים ובין היתר - דלקת חריפה, חבלה בשניים, חור בשיניים שלא טופל בזמן וכתוצאה מכך הלך והעמיק – כתוצאה מהסיבות הללו מתקיימת פגיעה קשה בשן ובעצב השן וקיימת חשיבות גבוהה לאבחן במהרה את מקור הבעיה ולטפל בה בצורה הטובה והאיכותית ביותר.
חשוב לציין, שבעבר הלא רחוק טיפול שורש היה נחשב לטיפול מורכב וקשה במיוחד, אך עם הזמן והתפתחות הטכנולוגיה הטיפול הפך להיות הרבה יותר פשוט וכיום, הליך הטיפול מתבצע במהלך טיפול אחד או מקסימום שני טיפולים.

הליך טיפול השורש

טיפול שורש מתבצע על ידי רופא שיניים מקצועי ומנוסה, אשר בשלב הראשון, דואג להוציא מהשן את רקמת השן אשר נפגעה כתוצאה מאותה דלקת. לאחר ניקוי השן, הרופא ממלא את השן בחומר מיוחד (גוטה פרקה וצמנט) אשר מטרתו לאטום את אותו החלל שנוצר בשן. שלבים אלו מהווים בעצם את טיפול השורש – אשר בעתם מרפא את השן ומונע מהתפתחות של בעיות שונות בהמשך.
בעקבות טיפול השורש, השן נהיית חלשה יותר ומהסיבה הזאת היא מועדת יותר להישבר כתוצאה מלעיסה, מהסיבה הזאת, ברוב המקרים לאחר טיפול שורש נהוג לעשות מבנה ולהניח עליו כתר ובכך להגן על השן בצורה הטובה ביותר.

אנשים רבים נוטים לפחד מטיפול שורש ואכן מדובר בטיפול אשר גורם לאי נעימות מסוימת, אך השילוב של הטכנולוגיה המתקדמת ביחד עם בחירה ברופא שיניים מקצועי ומנוסה מאפשרים לתחושת החוסר נעימות להיות מינימלית ולאפשר למטופל ליהנות מטיפול איכותי ומקצועי.
במרפאת השיניים של ד"ר ויזל מתמחים בביצוע טיפולי שורש – הטיפולים מתבצעים בצורה הטובה והמקצועית ביותר. רופאי השיניים אף מתמחים בביצוע טיפולי שיקום הפה, כך שבמידת הצורך לאחר טיפול השורש יוכלו המטופלים להמשיך את הטיפול וליהנות מכתר איכותי אשר יהווה תחליף איכותי במיוחד לשן המקורית. כל המטופלים במרפאת השיניים של ד"ר ויזל יוצאים עם סיום ההליך הטיפולי עם פה בריא ואסתטי והחיוך יכול לחזור לפניהם.

אתם מוזמנים ליצור קשר ולעשות את הצעד הראשון והמשמעותי בדרך לטיפול שיניים ברמה הגבוהה ביותר.

טיפול שורש ברחובות

מרפאת השיניים ממוקמת בעיר רחובות והשירות במיוחד נוח ומתאים למי שמחפש טיפול שורש ברחובות, אך אנו כמובן משרתים באהבה לקוחות מכל הסביבה.